יותר ויותר חברות דואגות לעצב ולתכנן את משרדיהן לפי שיטת חלל מעוצב. עד העשור האחרון היה מקובל שהעובד היה יושב לבד בחדר נפרד ומטפל בתיקיו. מפגש איתו התקיים בדלתיים סגורות. זה אפשר שיחה פרטית אבל גרם לאי נוחות לאנשים רבים.
היום השיטה המקובלת היא שהכול פתוח. אמנם יש הפרדה בין שולחן אחד לשני אבל הכול פתוח. תיכנס לסניפי הבנקים, למשרדי חברת החשמל, חברות הפלאפונים ותעשיית היי-טק ותתרשמו.
מנהלי החברות הגיעו למסקנה שיש לשים את הדגש על עיצוב פנים של המשרדים. השקיעו כספים רבים בעיצובים. רכשו ריהוט משרדי יוקרתי לכל העובדים, שולחן ישיבות גדול ומרשים מעץ יוקרתי ודאגו לכיסאות מנהלים נוחים.
שיטת החלל המעוצב מעניקה יתרונות למעביד, וביניהם:
1. ממשרדו יוכל לפקח על העובדים. מי נוכח ומי נעדר. מי עסוק בעבודתו ומי משוחח עם עמיתיו.
2. יוכל להסתובב חופשי בקרב הפקידים ולשוחח איתם, להתייעץ איתם ואפילו להשתתף בשיחותיהם עם הלקוחות.
3. יוכל לוודא שכולם הגיעו בלבוש ההולם את תפקידיהם ושהם אכן מתייחסים ללקוחות באדיבות ובסבלנות.
הרגשת העובדים בשעות העבודה
ריהוט משרדי נקי ומרשים מעניק הרגשה טובה לכל עובד. ירצה לשמור עליו לאורך שעות העבודה. ריהוט משרדי שמור היטב ירשים את הלקוחות ויגביר את רצונו להיעזר בשירותי המשרד. שולחן משרדי הוא בעצם שולחן עבודה וכמו שהוא שומר על רהיטיו בבית כך ישמור על ריהוט משרדי שהוכן עבורו.
יש לחנך את העובדים לראות את משרדיהם כבית. הרי הם מבלים שעות רבות במקום. אוכלים יחד,משוחחים יחד, מתייעצים אחד עם השני. למה שלא ישמרו יחד על הבית.
ריהוט משרדי כסמל למעמד בחברה
רבים חושבים שגודל המשרד, מיקומו בקרבת המנהל הכללי הם גורמים שמעידים על מעמדו. מתברר מסקרים שהפריט הכי חשוב בעיני העובדים הוא ריהוט משרדי. לכן במשרדים רבים מאפשרים לכל עובד לבחור בעצמו, במסגרת התקציב שהוקצב, את הריהוט למשרדו. חשוב לעובד שהכול יותאם לצרכיו.
ישנם אנשים שאוהבים שולחן שחור ואחרים יעדיפו עץ בהיר שיחדיר אור לחדר. אחרים מעדיפים כוננית פתוחה ואחרים יעדיפו מדפים עם מנעולים. עובדים רבים אוהבים לקשט את קירותיהם בתמונות משפחתיות ויש עובדים שממלאים את שולחנותיהם בתמונות ומזכרות שקבלו בשלבים שונים בחייהם.
כסא נוח לסובלים מבעיות רפואיות
ישנם עובדים ואנשים בכירים שיסכימו לכל עיצוב ולכל ריהוט. ריהוט משרדי איננו חשוב בעיניהם. בקשה אחת יש להם – לקבל כסא אורטופדי שיתאים לצרכיהם. עובדים רבים מתלוננים על כאבי גב כתוצאה מישיבה ממושכת ליד הטלפון. מזכירות טוענות שכסא רגיל אינו נוח לשהייה ארוכה ליד המחשב. עובדה היא שישיבה ממושכת ללא הזדמנות לקום וללכת גורמת לבעיות גב.
ריהוט משרדי משמש בעיני רבים ככרטיס ביקור – אורחים רבים מתרשמים משני דברים מיד עם כניסתם לחדר – רמת הניקיון והרהיטים. אלה שני דברים שבעל חברה לא יחסוך בהם. הוא ישקיע בהם מתוך שכנוע שדרכם יוכל להרשים את האורחים ואת הלקוחות.
משרד כחלל מעוצב. יעיל ומהנה.
מאמר באדיבות פיטרו ריהוט משרדי